"שפת הנמר" - הפעלה חווייתית

התוכנית החינוכית -רגשית מופעלת ע"י הסופרת משנת 2019 בהצלחה רבה בבית ספר יסודיים ברחבי הארץ, ממלכתי וממ"ד, בכיתות א'-ד'. 

מפגש עם סופרת

מתוקף היותי הסופרת והמפעילה היחידה של התוכנית הילדים ישמעו מפי בפתיחת המפגש את "הסיפור האמיתי", הסיפור שמאחורי הסיפור, אציג את הטיוטה הראשונית ואשתף בתהליך ההוצאה לאור, בליווי סרטונים מבית הדפוס.

הנחת הבסיס היא

שכל בני האדם, גם המבוגרים, חווים את אותם מצבים וחשים את אותם רגשות, וכן שזה המצב עכשיו, אך בדיוק כפי שהגיע- הוא יחלוף.

נשוחח

על היכולת לפתח קשב וחמלה גם ללא מילים

דרך התבוננות  מלאת חמלה בעצמי ובאחר,  על החיבור לעצמנו ולסביבה דרך המודעות לקשר בין תחושות הגוף, רגשות ומחשבות, שימת דגש על הפעולות (שאנו נוקטים או לחלופין נמנעים מהן ברגעי משבר) ועוד.

בליווי מצגת

של האיורים המופלאים נקרא חלקים מספרי "נמר אבל אחר" תוך המחזה של הילדים. נתבונן בסצנות בהן התנהל הגיבור באופן שונה ברגעי כעס ומשבר: פעם התפרצות זעם, "התפוצצות", ופעם בהסתגרות והתבודדות. נשים לב לכך ששתי הדרכים לא היטיבו עימו. 

דרך הזדהות עם הגיבור נגיע לשיח על הילדים עצמם , נבנה ארגז כלים וכן אחלוק עם הילדים את הסוד שלי: מה אני עושה כשהנמר שלי מגיע לביקור... 

בסיום הפעילות הילדים ימחישו את רגשותיהם דרך דמיון מודרך בליווי ציור ומוסיקה קלאסית.

במהלך הפעילות

הילדים יזהו ויבינו את המסר: בחירתו של גיבור הסיפור לנקוט בדרך של הסתגרות והתבודדות /התפרצות זעם וקונפליקטים - לא היטיבה עמו, והוא הבחין בכך.

המסר הוא לא שלא צריך לכעוס כמובן.  לכעוס ולכאוב זה לגיטימי ואנושי.  אבל איך מתנהלים ברגעי כעס, משבר וקונפליקט בצורה המיטבית מבלי "לשלם מחירים" נוספים מעבר לאירוע עצמו? מה אפשר לעשות רגע לפני ש"שוברים את הכלים?"

דרך ההזדהות עם הגיבור כל קורא מוזמן לחשוב כמובן על הכוחות שלו: מה הם הכוחות/ העוצמות הטמונים בי שמסייעים לי ברגעי משבר וכו'..

בהמשך

למפגשים עם הילדים המורות תקבלנה מערכי שיעור מפורטים, והצעות להפעלות אישיות וכיתתיות דרך מוסיקה, ציור, כתיבה ויצירה על מנת להטמיע את "שפת הנמר". 

הפעלות לבתי ספר

"נמר אבל אחר- מה עושים כשכועסים?" - חני גרשון

 תוכנית חינוכית – רגשית מס' 5281 בגפ"ן

לילדי בית ספר יסודי

חשוב לדעת

מערכי שיעור משלימים מתנה

מתאים לחינוך הממלכתי והממלכתי דתי

ניתן להזמין ספרים עם הקדשה, פנקסים והרצאה למורים.

ההפעלות בימי שישי

התוכנית מוכרת לגפ"ן

עבור כיתות א'-ד'

ממליצים

מירב נורובתי מנהלת בי"ס יצחק שדה כפר סבא

סיגלית שגב מנהלת בית ספר "ראשונים" בנס ציונה

שגית גמליאל מנהלת בי"ס "אמירים" חולון

קרן דנינו מנהלת "השבעה" אזור 

גלית אטיאס מנהלת "יצחק שדה" בת ים

טלי מרמור יוזמת הפרויקט "מריצת הסיפורים" – הפעלת זום 300 ילדים מדן ועד אילת 

אתי בר לב מנהלת "מורשה" בנים פ"ת- ממלכתי דתי

שלי סדן מנהלת בי"ס "שקד" נס ציונה 

רותי קרן מנהלת בי"ס אריאל שרון חולון

דניאל רביעי מנהל השפ"מ ראשון לציון

רחלי המאירי מנהלת בית ספר "נילי" זכרון יעקב

נטע צומבר מנהלת יחידת ילד ונוער לשכת רווחה חולון

אורית מילגרום מנהלת בי"ס אמית" אורגד דתי בנתניה

ליליאן ללום מנהלת מכללת הורים בראשון לציון

בתיה ואנונו מנהלת לשכת רווחה מזרח ראשון לציון

מלכי כרמי מנהלת מחלקת גני ילדים במועצה אזורית שדות דן

טל אלישע מנהלת מרכז "דולב" לאלימות במשפחה ברחובות 

מירב נורובתי מנהלת בי"ס יצחק שדה כפר סבא

סיגלית שגב מנהלת בית ספר "ראשונים" בנס ציונה

שגית גמליאל מנהלת בי"ס "אמירים" חולון

הזמנת פעילות

הזמנת פעילות לילדים

מותאם לחינוך הממלכתי דתי