הספר "נמר אבל אחר"

ספר קריאה לילדים וכלי טיפולי

טעימה מהספר:

"פעם כשהייתי ילד היה בי נמר.

הוא היה מגיע כל פעם בזמן או במקום אחר"...

למי מאיתנו, ילדים כמבוגרים, אין "נמר" שמתפרץ לעיתים ?


גיבור הספר הוא ילד שחווה מסע רגשי מטלטל. הוא עצוב, כועס, מבולבל ואינו מבין למה הנמר שלו מתפרץ ממנו כל הזמן? למה כשזה קורה לו גם לאחרים יוצאים  הנמרים ? מה עושים כשכועסים? איך מתמודדים עם הנמר רגע לפני ש"שוברים את הכלים"?


זה חוזר כל הזמן, זה קורה שוב ושוב, ואז הוא גם כועס וגם עצוב.
הילד בסיפור מבין שהוא משלם מחירים: קונפליקטים, משברים, בדידות וחווה רגשות עזים כגון תסכול, עלבון, עצב, כעס, אכזבה, ואף דאגה ופחד. 
בסיום הסיפור הוא לומד לחבק את הנמר שלו ולחיות עימו בשלום ובשלווה עם הרבה סבלנות והרבה אהבה.

72 ₪
כולל משלוח בדואר רשום לזמן מוגבל

מיהו הנמר שלי?

הנמר המתפרץ מתוך הילד בסיפור מייצג רגשות כגון: כעס, עצב, פחד, תסכול, אכזבה, דאגה,

ומצבים לא נעימים כגון: קונפליקטים, משברים, הדרה, דחייה חברתית ובדידות.

הזדהות הקוראים עם הגיבור מעוררת תגובה רגשית ומזמנת מחשבה, התבוננות פנימית וקשב לעצמי ולאחר,

ומכאן השיח קולח בטבעיות על ידי השימוש בדימוי הנמר.

שאלות נפוצות

  • לאיזה גיל מתאים הספר?

    כל גיל. 

    הרבה קוראים מבוגרים פנו אלי באמירה שקנו את הספר לילדם ומצאו את עצמם מזדהים עם הגיבור.

    לאחר הרצאה ניגשה אלי אם שביקשה לקנות את הספר לביתה.  לצורך כתיבת ההקדשה שאלתי בת כמה הבת, האם ענתה 36 …. לבסוף כתבנו את ההקדשה לנכד, האם קיוותה שביתה תקריא את הסיפור ותוך כדי תתגבר על הנמר שלה 🙂

    גם ילדים בגיל צעיר מאד יוכלו להתבונן באיורים היפייפים ולהבין שהילד בסיפור כועס, עצוב, בוכה, שמח, בודד וכו'..

  • האם נדרש רקע טיפולי /חינוכי להורה שמקריא את הספר לילדו?

    לא. השיח קולח באופן טבעי מעצם הקריאה וההתבוננות באיורים היפייפיים.

  • האם ניתן לשלב בבית הספר במקצועות הלימוד השונים ?

    כן ואף רצוי.

    בהלימה ליעדי משרד החינוך ניתן להטמיע ולשלב את הנמר במקצועות שונים כגון: כישורי חיים, שפה, תאטרון, מוזיקה, אומנות, מדעים, חנ"ג.

ממליצים

מירב נורובתי מנהלת בי"ס יצחק שדה כפר סבא

סיגלית שגב מנהלת בית ספר "ראשונים" בנס ציונה

שגית גמליאל מנהלת בי"ס "אמירים" חולון

קרן דנינו מנהלת "השבעה" אזור 

גלית אטיאס מנהלת "יצחק שדה" בת ים

טלי מרמור יוזמת הפרויקט "מריצת הסיפורים" – הפעלת זום 300 ילדים מדן ועד אילת 

אתי בר לב מנהלת "מורשה" בנים פ"ת- ממלכתי דתי

שלי סדן מנהלת בי"ס "שקד" נס ציונה 

רותי קרן מנהלת בי"ס אריאל שרון חולון

דניאל רביעי מנהל השפ"מ ראשון לציון

רחלי המאירי מנהלת בית ספר "נילי" זכרון יעקב

נטע צומבר מנהלת יחידת ילד ונוער לשכת רווחה חולון

אורית מילגרום מנהלת בי"ס אמית" אורגד דתי בנתניה

ליליאן ללום מנהלת מכללת הורים בראשון לציון

בתיה ואנונו מנהלת לשכת רווחה מזרח ראשון לציון

מלכי כרמי מנהלת מחלקת גני ילדים במועצה אזורית שדות דן

טל אלישע מנהלת מרכז "דולב" לאלימות במשפחה ברחובות 

דליה רייך מנהלת "חורב" ממ"ד בנים ירושלים

Button

אלה שגיא מנהלת "בין הפרדסים" בנימינה

Button

לודמילה גלטמן רכזת חברתית קיבוץ בית העמק

Button

אביבה צוברי מנהלת "אוהל שרה" ממ"ד בנות ראש העין

Button

אילת דליצקי יועצת "עתידים" כרמי יוסף

Button

מירב נורובתי מנהלת בי"ס יצחק שדה כפר סבא

סיגלית שגב מנהלת בית ספר "ראשונים" בנס ציונה

שגית גמליאל מנהלת בי"ס "אמירים" חולון

מה תקבלו ברכישת הספר?

לקבלת מגוון רעיונות להפעלה ולשיח במתנה

כתבו לי ווצאפ


הקדשה אישית מרגשת מהסופרת בגוף הספר  וקשר ישיר עם הסופרת להעברת רשמים מהילד, עבודות וציורים לאחר קבלת הספר.

מתאים לטיפול רגשי לכל מי שבא במגע עם ילדים באופן אישי/ קבוצתי במסגרות שונות: חוגים, קליניקה וכו'...

הספר מהווה כלי עבודה משמעותי ומסייע לגננת ולמורה בשיעורי כישורי חיים, מפתח הלב וכו'..

הספר עשוי להועיל לילדכם בהתמודדות עם הנמר הפנימי, וכן לשנות את האקלים והאווירה בבית, משום שנפתחת דרך חדשה לשיח משפחתי.

כדאי לרכוש גם את

הפנקס הנלווה שמאפשר לילד לצייר ולכתוב על הנמר שלו שמגיע לביקור